zaterdag 29 juli 2017

Pyjamabroekjes.

Vorig jaar schreef ik al dat mijn voornemen was om mijn stoffenvoorraad uit te dunnen en dat het probleem daarbij was dat ik zo veel kleine lappen heb. Een erfenis uit de tijd dat halve meters genoeg waren voor T-shirts voor mijn kind. Wat te doen?
Ik ga de lappen zo veel mogelijk gebruiken om gestreepte shirts van te maken, of bv. driehoekige.
Dit vind ik een mooi ontwerp.

Het is de Kite Fold Tee van Madeit Patterns.

En ik heb ook een andere oplossing gevonden: korte pyjamabroekjes. Mijn kind draag die graag.

Een bruin/creme gestreepte

Met aan de achterkant 3 stippen.


En een turquoise/geel gestreepte
 

Met een biaisbandje om de achterkant aan te geven.
Het patroon komt uit een oude Ottobre, nr. 6/2011 en is eigenlijk voor een katoenen broek. Ik heb het patroon veel korter gemaakt en heb een maat kleiner genomen. Die valt nog best groot uit voor mijn bonenstaak. Volgende keer neem ik nog  een kleinere maat.


Hier de jongen uit het blad. Mijn kind draagt geen bovenstuk in bed, dus dat heb ik er niet bij gemaakt.
De broekjes worden veel gedragen. Binnenkort maak ik nog een paar erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten