donderdag 2 juni 2016

Ik ben het nog niet verleerd.

Het heeft lang geduurd. Een zorgintensief kind, een nieuwe dakkapel met als gevolg een interne verhuizing en een nieuwe grote hobbykamer die nog niet is ingericht, ze maakten dat ik lange tijd niet achter de machine heb gezeten. 


Maar ik ben weer begonnen. Totaal onlogisch met een wintertrui. De stof heb ik via via gekregen en lag bovenop de grote bult. (Want alles moet weer opnieuw gesorteerd worden). Hij is dubbelzijdig en daar heb ik gebruik van gemaakt.


Het patroon is super simpel en heb ik eerder gebruikt voor een wintertrui. Maar nu wel een maat groter (large) en dat past veel beter bij mijn maat 38/40.

patroon
 Ik heb de mouwen extra lang gemaakt en omgeslagen en de kraag in een punt laten lopen. Dat is heel makkelijk om te doen: je naait de col aan de hals maar laat de zijnaad open.





Ik heb de col schuin geknipt, omdat dat altijd mooier valt, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt bij deze fleece-achtige stof. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.

Het volgende project ligt al weer klaar: een zomerrokje van tricot. Volgende week meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten