vrijdag 7 februari 2014

Another probe / Een testtrui.

(Het Nederlandse stukje is hieronder.)





Since the starry sweater I made did not fit (last post), I tried another pattern. This one is from an old Ottobre magazine, from 2005. It's a bit baggier and better suited for a thicker fabric and wintry style. I used a very cheep fleece (actually 2 plaids from 3 euro each) to try out both the fit and the collar. For if there's one thing I miss at the Ottobre patterns and that's some variation in collars. It's all hoodies, or plain V and round necks. Fortunately  this old one turned out quite good!
This sweater will stay in the closet until summer, since the fleece is very soft, but thin. I'm going to make a winter version now. And make the collar just a bit broader, so the points will overlap some more.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De trui uit de vorige blogpost vond ik erg leuk geworden, maar helaas.... hij was te klein. Dat gebeurt me niet snel, want Pelle is klein en dun. Maat 134 moest groot genoeg zijn voor hem, dacht ik, ook al had ik het patroon zonder naden geknipt. Een vergissing, bleek achteraf. Omdat ik heel graag een trui met een kraag wilde, heb ik een oud patroon van stal gehaald, uit 2005. Dat was breder. (Oude patronen zijn vaak wijder, is mijn ervaring. Ik heb laatst een oude Knippie gekregen van mijn schoonmoeder, uit de jaren 80 en daarin zijn de kleertjes echt rond van vorm). Bij de Hema hadden ze leuke goedkope fleece plaids te koop voor 3 euro per stuk en daarvan heb ik er 2 gekocht, zodat ik de stoffen met elkaar kon combineren. Ik heb nog even getwijfeld of het resultaat niet te meisjesachtig zou zijn, maar dat is niet het geval. Pelle is helemaal geen stoer kind, dus iets zachts past goed bij zijn karakter. De pasvorm is ook goed, dus nu kan ik voor een 2e versie aan de slag. Deze trui blijft in de kast tot het voorjaar, want de fleece is te dun voor nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten