zaterdag 25 juni 2016

Tricot rok, nr.2.

Hij is af. Mijn tweede tricot rok.
Gemaakt van een ontzettend leuke stof van Kersenpitje.

Ik heb hetzelfde basispatroon gebruikt als voor mijn vorige rok. De pas heb ik iets schuiner geknipt, zodat hij in de taille als maat 38 valt en over de heupen als maat 40.
Op de foto zie je de 3e versie. Ik heb eerst de pas in dezelfde stok eraan genaaid. Dat vond ik toch niet zo mooi.

Daarna heb ik nog een paspel (hieronder) uitgeprobeerd. Was ik ook niet zo tevreden over.


Uiteindelijk werd het dus een effen pas.

Ik heb de rok gevoerd, omdat ik hem graag wat body wilde geven. Eerste versie van de voeringrok zie je hieronder: met een paarse viscose. Dat bleek veel te zwaar.


Daarom heb ik een gewone voeringstof gebruikt, die ik schuin heb geknipt. Dan zit er toch wat rek in, waardoor het beter bij de stretch van de tricot past.


 Zo ziet hij er nu van binnen uit.
Uiteindelijk is de rok dus mijn 4e versie :-) Maar ik ben nu super tevreden, met de pasvorm en de kleurcombinatie.


En toch ook weer een beetje van mijn oude voorraad ook kunnen gebruiken. De stof van de passen is van restjes van 2 T-shirt van Pelle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten