maandag 20 juni 2016

Een plan.

Na al die jaren dat ik nu aan het naaien ben heb ik een grote stoffenvoorraad. Lappen die ik heb gekocht en gekregen, resten van T-shirts en andere kleertjes die ik voor Pelle heb genaaid en bv. ook oude gordijnen waar ik tassen van wil maken. Ooit.
Alles zit in kratten, 6 in totaal, verdeeld naar soort stof: velours, katoen, fleece en flanel, corduroy, linnen en denim, joggingstof enz. En dan heb ik nog een krat met projecten die ik nooit heb afgemaakt.



Joggingstof.

linnen en babyrib

Met de komst van de nieuwe grote hobbykamer (dankzij de nieuwe dakkapel) is het tijd om wat kritischer te worden: wat wil ik nu echt nog gaan gebruiken en wat kan weg? En hoe pak ik dat aan? Langzamerhand is een plan ontstaan.
Ik tackel 1 krant per maand en ga kijken wat ik daarvan kan gaan maken.
Dit in combinatie met meer naaien voor mezelf.

Juni is tricotmaand geworden. Daarvan heb ik verreweg het meest, vanwege mijn voorliefde om T-shirts voor Pelle te maken.
Effen.

streepjes

met figuurtjes en patronen




Probleem is dat de meeste stukken klein zijn. Er zit geen enkele lap van 1 meter bij. Erfenis van het verleden, toen  halve meters genoeg waren voor kleine jongetjes. Wat te doen?

A. Gebruiken als proefstuk, zodat ik weet hoe ik een patroon aan moet passen, bijvoorbeeld voor een T-shirt voor mijzelf.

B. Combineren met een nieuwe stof die wel groot genoeg is om iets moois van te maken voor mezelf.

Komende week wat voorbeelden. Stay tuned.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten