woensdag 28 oktober 2015

Langzaam.

Ik ben langzaam, wat betreft het naaien. Voor mij geen T-shirt dat in een avondje klaar is. Het zal met mijn omslachtige techniek te maken hebben. Ik naai op mijn gewone oude Pfaff de schouders aan elkaar met nog een extra naadbandje voor de stevigheid, dan lock ik de naden en dan stik ik ze ook nog eens een keer weer door, zodat ze goed plat liggen. Ook de armen heb ik 3 x onder een machine: naaien, locken, doorstikken.

Hier kun je zien hoe ik het doe. Het boordje doe ik met een tweelingnaald.

Ik combineer heel vaak verschillende kleuren en oh mai, wat heb ik veel applicaties gemaakt in het verleden! Hieronder maar een paar voorbeelden.
Call me Ismaƫl. Uit 2009.


Inktvis achtige, 2008
Giraffenbloesje.
Auto T-shirt, 2009
Dat het bij mij langzaam gaat is niet erg. Ik geniet heel erg van het maken zelf, en niet zozeer van snel resultaat.
Maar dat langzame is natuurlijk wel een nadeel voor een naaiblog. Ik kan niet zo vaak nieuwe berichten plaatsen.

Maar beste lezers, hou vol! Morgen hoop ik een trui te tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten